Träna löpning med oss 2018!

Träna med oss 2018! Coacherna Kent Claesson, Lisa Beskow och Anders Szalkai drar nu igång träningen för 2018.

Välkommen att träna löpning med Marathon.se. Tillsammans med några av Sveriges mest välmeriterade löptränare kan vi för 2018 presentera ett utökat utbud av träningsprogram. Häng med från början tillsammans med Kent Claesson, Lisa Beskow och Anders Szalkai.
Här är några av programmen att börja året med.

Asics Stockholm Marathon – 2 juni 2018

Programstart – har startat – 22 veckor kvar


Anders Szalkais populära träningsprogram har under december haft uppstartsveckor. Det bör inte vara några problem med att hoppa in i träningen. Ett tips är att hoppa in i "rätt" vecka men dra ner lite på volymen och intensitet efter ur det känns.

Till programmen

 

 

Tjejmilen 21K – 21 april 2018

Programstart 15 januari


Nytt lopp och ny coach. Tjejmilen 21K ersätter Womens Health Halvmarathon i löparkalendern. Vi är också stolta att kunna presentera Lisa Beskow som programcoach. Lisa som var med och grundade löpargruppen Runday är numera en av huvudcoacherna för Sveriges största löpargrupp, TSM Running. Med sin unika mångåriga erfarenhet som löpcoach har hon nu utformat ett upplägg speciellt för tjejer till Tjejmilen 21K.
Välj mellan sex olika nivåer.

Till programmen

 

Göteborg 21K – 19 maj 2018

Programstart 15 januari


Göteborgsvarvet är en folkfest och ett av världens största halvmarathon. Många har under åren tack vare Anders Szalkais detaljerade och inspirerande träningsupplägg klarat sina mål på de 21,1 km. Liksom i alla Marathon.se:s träningsprogram sätter du själv målet – och får anpassade träningsråd därefter.

Till programmen

ASICS Premiärmilen – 24 mars 2018

Programstart 15 januari


Programcoachen Kent Claesson arbetar heltid som löptränare i Spårvägens FK men har även utformat löptränarutbildningar och har uppdrag som tränare på landslagsnivå. För den som under tio veckor vill snäppa upp sin löpning och jobba med snabbheten är milprogrammet för ASICS Premiärmilen ett val som ger möjlighet att få tips och upplägg för att klara 10 km med fyra olika tidsmål.

Till programmen

Grundträning våren 2018 – 15 april

Programstart 15 januari


Nytt program som har målet att ge en inspirerande start på 2018 med varierad grundträning. Med fyra ganska olika upplägg att välja mellan skiljer sig nivåerna ändå ganska mycket. Gemensamt har de alla att de ska ge en bra grund för att kunna gå vidare mot nya mål. I april/maj finns det möjlighet att fortsätta direkt med till exempel programmen för Tjejmilen, Stockholm Halvmarathon, Lidingöloppet och Midnattsloppet.  

Till programmen